God fortsättning

Nu så har jag varit med om min första jul. Mycket nytt och mycket roligt.
Började med att min Brutus kom och Emma stängde dörren och prasslade med papper i rummet, fattar inte alls varför inte vi fick vara med.



Sent på kvällen före julafton åkte vi båt över till Gotland. Det var jättekul, massor med hundar och katter på båten, tyvärr fick jag som vanligt inte leka med nån (bara lite med en svart kompis).



Väl i Visby fick jag träffa Jonas och Anja, blev väldigt glad. De hade tagit in ett träd med kulor och lite annat som hängde i det, de hade tagit bort alla glaskulorna (förstår inte varför). Jag rörde  i alla fall inte trädet (nåja en liten båt i halm hängde längst ner och den var rolig, men den fick hänga på en gren högre upp sen??)
Under granen låg en hel hög med paket och några av dem luktade väldigt gott tyckte både Brutus och jag.
                                                 

Jonas hade plockat in pinnar till oss eftersom det var så mycket snö ute och vi hade svårt att hitta några. Väldigt snällt...
                                                                                                     
                        
                    
 
                                                    

På juldagen åkte vi (Brutus, Emma, matte och jag) till min födelseplats för att träffa min bror Ture samt Nilla och Olle. När vi kom dit kom Ture ut och mötte oss. Är ju inte världens modigaste tjej så jag tog det lite försiktigt. Även Kex kom för att leka. Kex är nog busigare än vad jag är.........Brutus och matte blev förälskade i Ture och skulle gärna tagit hem honom men Tures husse sa ifrån så han fick stanna kvar på Gotland.

Kex, Brutus, jag och Ture
Här är Kex, Brutus Ture och jag.


Kex, jag och Ture

Nästa dag var det dags för hemresa, och att åka båt med alla hundar och katter var ju roligt kom jag ihåg. Men... det blåste ganska mycket och jag blev sjösjuk!!!!!!!!!!!Jag sov och mest hela tiden och det gjorde Brutus också.



Det var trevligt med jul men jag var väldigt trött när jag kom hem, fick gå ut och leka med Brutus innan han for vidare till Uppsala sen sov jag resten av dan.


Kommentarer
Postat av: Doris o Chili

Vilken händelserik helg ni haft. Vad kul det måate ha varit att få hälsa på Hanssons med vovvar. Vi har lite krångel med kamerans minneskort så jag har inte kunnat lägga in några bilder från helgen men det kommer. I morgon kommer Tellus, han ska vara hos oss fram till torsdag kväll. Det kommer att bli tre roliga men intensiva dagar kan jag tro

2009-12-28 @ 22:12:18
Postat av: Olle & Nilla

Tack för det trevliga besöket!

Det var väldigt uppskattat både av tvåbenta och fyrbenta!



God Fortsättning!

Nilla & Olle & Gänget.

2009-12-29 @ 09:37:16
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0