SJUK

Jag har varit sjuk!!! Inte så roligt. Började att kräkas i söndagskväll t.o.m. måndag morgon. Matte ringde flera djursjukhus för att fråga om råd men som tur är blev det bättre så jag slapp att åka in. Matte tror att jag ätit nåt "olämpligt", förstår inte vad hon menar men jag tycker allt som finns utomhus är mycket lämpligt att äta.
 Det värsta på allt är att jag nu när jag känner mig bättre knappt får nån mat. Ris och kokt fisk, det är visserligen jättegott men så lite................. Är vrålhungrig
Matte har lovat att jag ska få lite uppblandat med min vanliga mat ikväll, har även fått A-fil -  jättegott.




Det har ju kommit snö som jag undersökt på många sätt, för trots min "sjukdom" har jag varit jättepigg hela tiden. Jag tycker ju att det finns många otäcka saker mest utomhus och nu ser det återigen annorlunda ut när det är massor av vit snö och det har vuxit upp stora högar som inte fanns där igår. Men det är väldigt roligt att springa i snön, mindre roligt när jag kommer in och har hela benen fulla med snöbollar.




Konstig årstid det här, mörkt ute men rätt som det är tar matte fram en massa saker och ska klä på mig. Jag hatar att ha kläder på mig.

Luva på huvudet och glitter i håret, kan hon ju inbilla sig att jag tänker finna mig i. Halsbandet räcker för mig.

                                                      

Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Hej Syster Yster! Vet du att jag tycker också att nästan allt som finns ute på marken ska åtminstone smakas på men helst ätas upp!

Det har jag sett att mamma Kola och pappa Kalle och mina andra kompisar här hemma gör också.

Fast inte matte och husse, och det tycker jag är jättekonstigt!!!Eller hur?

Man kan bli dålig i magen om man äter för mycket snö tror jag!

Krya på dig så ses vi på juldagen när du kommer och hälsar på oss!

DÅ ska vi busa som bara sjutton!



Kramar från Ture.

2009-12-16 @ 21:23:01
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Chili

Kära syster, snö är gott, spelar ingen roll vilken färg den har tycker jag. Jag har också kräkts lite så jag fick också svälta en dag - inget vidare. Lite skit rensar magen brukar jag tänka när jag hittar något extra smaskigt och det stämmer ju....eller hur. Snön är en höjdare, jag far som en mullvad genom drivorna, matte säger att jag är alldeles "galen" - vá vet jag, kul är det i alla fall. Krya på dig

Kram Chili

2009-12-17 @ 21:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0