Världens bästa Brutus



Jag har inte träffat Brutus på flera veckor och det verkar inte som om han tänker komma och besöka mig så matte och jag satte oss på tåget till Uppsala för att förgylla Brutus och min dag.

Jag är jätteduktig på att åka tåg. Det finns en speciell kupé där hundar får vara. Idag när vi åkte dit var det 6 hundar i kupén. Alla gnällde, skällde mer eller mindre utom jag. Finns ingen anledning, jag har min matte och då behöver jag inte gnälla eller skälla. Vad som är jättekonstigt är att man inte får leka, tänk så roligt 6 hundar som släppts lösa i kupén skulle haft. Nåja hade det berott på oss så hade vi lekt men nu är det så att mattar och hussar bestämmer.



Väl framme i Uppsala vid SVA blev vi som vanligt riktigt utskällda av en hop med Beaglar. Ganska otäckt när kanske 10 beaglar i varje bur slänger sig mot grinden och skäller på en. Min Brutus tycker inte heller de är så roliga, han skäller tillbaka.


Jag blev jätteglad när jag fick se Brutus och Emma, Brutus verkade inte lika glad över att se mig???????????

                        
Promenad                                  Lek med pinne                   Brutus står bakom mig
                                                                                         

Vi gick på promenad i skogen Brutus och jag, Brutus plockade pinnar och jag tog dem ifrån honom, men han sa som vanligt ingenting.

Väl hemma på deras kontor igen fick jag hälsa på en massa andra hundar som liksom Brutus jobbar där.

Sen tog vi med oss en valp, Yagga, som är 4,5 månad och gick ut och lekte. Det var jätteroligt vi sprang för glatta livet, hon hade riktigt goa kinder som jag tog tag i ett par gånger men då blev hon sur. Brutus var med som "polis", han blev omkullsprungen några gånger (han har ju blivit så pass liten). Sen skulle han hela tiden uppfostra mig, lite orättvist jag är väldigt snäll, förutom det där med Yaggas kinder då.



Sen gick vi upp till kontoret och där spelade Brutus piano för mig. Han är riktigt duktig, så han får en godisbit efter varje ton.

Sen var det dax för återfärd till Stockholm igen, jag var ganska trött , sov hela tiden på tåget, orkade absolut inte äta nåt när jag kom hem.

Nu hoppas jag att det inte dröjer så längen tills Brutus kommer hit till mig

Kommentarer
Postat av: Emma & Brutus

Skruttarna, vad söta de är på promenadbilden, stor & liten liksom :-) Brutus blev visst glad att se Vilda, han vill bara inte riktigt erkänna det. Den unga generationen styrs bäst med fast tass.

2009-12-04 @ 15:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0