Första advent

Nu händer det mycket saker, ljus i fönstren, stjärnor i fönstren julgran och buskar som lyser utanför. Anja ( som bor i Visby och som vi skall fira jul hos) frågade, "Kan man ha julgran???". Det hoppas jag verkligen för lite kul skall man väl ha, kulor, glitter m.m.



Lek är nog det viktigaste här i livet och lekkompisar också. Var på valplek idag där var en schäfer som blev mycket förtjust i mig, jagade förstås, jag tycker inte det är lika kul det är mycket roligare att jaga själv, Men träffade en "förfader", en Griffon, matte sa att vi var lika varandra.

                          
Valplek                                Kompisar Hugo o Morgan            Kompis Nelli

Har även varit och tittat på hästar igen, skällde och studsade mot dem, de är riktigt otäcka och verkar totalt orädda för mig. Fanns nåt annat också, getter sa matte, jag skällde på dem också.

Är ute på promenad utmed Mälaren varje dag, matte tycker det är vackert jag uppskattar inte vattnet lika mycket som min kompis Hanna, hon springer i vattnet men jag springer bredvid på stranden.
 
                                                                 



Kommentarer
Postat av: Doris o Chili

Ja-visst är lek det bland det bästa som finns just nu. Även vi har funderat på detta med gran eller inte, kan tro att man får leta kulor o glitter i hela huset. Jag fick en liten föraning av det i dag på valpkursen där de hade tagit fram och börjat klä granarna. -ja det tål att tänka på....

2009-11-30 @ 19:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0