Spöken

Vet ni att det finns spöken här? Idag har jag sett flera stycken. När jag stog i sängen och tittade ut satt nåt i trädet som a l d r i g varit där förut, matte sa att det var en Skata. Nåja jag skällde  och skällde så den försvann till slut. När jag sen gick ut på altanen var det några stora vidunder som var fruktansvärt otäcka som stod inne på grannens tomt. Jag skällde säker i  en kvart och de tittade bara och försvann inte förrän efter ett långt tag. De var fyra stycken, åt gamla plommon och var vita i baken. Rådjur sa matte...
Jag har bott här i ca 2,5 månad men ikväll fick jag uppleva nåt nytt, det finns en hund till här. Matte öppnade en lucka i bokhyllan för att ställa in en flaska där och då började det att lysa där. Jag skällde naturligtvis, matte lyfte upp mig och ve och fasa där längst in i skåpet var det en visserligen väldigt söt hund, men den såg farlig ut. Man vet inte vad som gömmer sig i skåpen.
Hanna och jag var och lekte på stranden i dag igen. Då kom en fotograf och tog bilder på oss. Jätteroligt, jag sprang mellan matte och hans stativ. Sen när det var klart skulle han prata och la sina vantar kvar på marken. allt som ligger lägligt på marken måste ju vara till mig. Det var jättekul tyckte jag (kanske inte matte och fotografen), vi sprang i alla fall, jag först med vanten och de andra efter.
Matte säger att jag är en liten kleptoman men det är inte sant, ska bara se vilken reaktionsförmåga folk har, jag är nämligen snabb som blixten när jag lyckats ta nåt.
Jag är lika snabb när jag ska bli fotad av matte, springer antingen bort eller emot henne och hoppar så den här gången blev det Hanna med stativet.


Kommentarer
Postat av: Farbror Brutus

Vilda Matilda, du MÅSTE lära dig att du är ett rovdjur. Skator och rådjur är till för att jagas. Jätteskoj. Men du får vara snabb, mattar brukar inte vara så förtjusta i rådjursjakt... Jag ska visa dig nästa gång jag kommer och hälsar på.



2009-11-21 @ 15:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0