Valplek

På söndagar går jag på valplek. Där är vi många valpar upp till 6 månader som på en stor inhägnad gräsplan får leka med varandra, öva inkallning m.m.
Första gången jag var där var det ganska otäckt, blev jagad och det gillar jag inte. De andra gångerna har det gått mycket bättre jag har haft det jätteroligt där.
Idag var samma lilla vinthund där som var där första gången. Hon tror förmodligen att jag är nån slags "hare", hon jagar mig (jag kan ju springa fort) och när hon kommer fram blir hon arg och försöker att bita och morrar. Jag är en beskedligt tjej så jag tycker inte om när man gör så där.
Nåväl jag lekte en hel del och man blir ganska smutsig när man rullar runt i leran. Så det hela avslutades med en dusch med schampo (jag luktar jättegott säger matte). Sen fick matte för sig att när vi ändå var igång kunde hon borsta mina tänder också. Utan tandkräm var det inget vidare men med lite tandkräm på borsten var det riktigt trevligt.


Så här ser en tre-färgad Kromfohrländer ut

Kommentarer
Postat av: Doris o Chili

Hejsan

Kul att ni också har enblogg man kan få följa. Jag känner liksom du igen det ni upplever, snabba som vinden, kleptomaner, spökrädda och allt det där - men åh så roliga. I dag har vi haft Tellus här,de är helt otroliga och leka, man ser att de leker på "samma språk". Det är betydligt intensivare än när Chili leker med någon annan hund. Ha det så bra så hörs vi på bloggen.

Doris o Chili

2009-11-22 @ 19:31:52
Postat av: Olle & Nilla

Tre-färgad Kromis??!!

Vem är uppfödare?

Olle och Nilla

2009-11-29 @ 12:04:05
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0