EXAMEN

Nu har jag haft examen på min lydnadskurs. Matte och jag har varit jätteduktiga, kan nu sitt, ligg, stanna kvar, nej, gå i koppel, kontaktgående, personspår m.m.
 
Vi har varit ute och spårat, jag kunde följa mattes spår och kom fram till ett ben som låg gömt där. Matte hurrade och hoppade och jag bar tillbaka mitt ben.

Det enda som jag har lite svårt för än så länge är "stå". Jag försöker sitt, ligg och till sist lite trevande stå när hon säger "stå", därför fick jag lite avdrag på poängen, men vi ska fortsätta öva så det sitter också. 

Annars kom jag faktiskt 2:a på kursen (en rottweiler fick 70 poäng).

Nu ska vi fortsätta träna och så ska jag kanske få gå en agility-kurs till hösten. Iréne tyckte inte jag behövde nån mer lydnadskurs just nu eftersom jag är så följsam och lydig.

Roligt har det varit och jag har många stora kompisar från kursen.

 

Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Vad ni är DUKTIGA, Vilda och Carin!!!!!

GRATTIS!!!

Vi är jättestolta!



Mamma & Pappa & brorsan Ture!

Nilla och Olle är också jättestolta!!!

2010-04-21 @ 14:31:27
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Chili

Grattis, vad duktig du är. Här har matte slöat till lite med träningen - lite synd tycker jag för jag gillar att träna faktiskt. På måndag ska vi faktiskt igång igen. Jag o Tellus börjar då på vardagslydnad. I morgon är det dags för utställning, hmmmm - gillar INTE när matte tvättar tassarna på mig - vad nu det ska vara bra för. Ja ja, vi får väl se hur det går. Matte säger att jag är sötast även om jag får cyckelstyreöron när hon tar bort tejpen. Dammig är jag också säger hon - jag kan väl inte rå för att det är dammigt o smutsigt överallt där jag vill vara. Läste om Ture, det var väl en himla tur att han blivit bra i sitt öga igen.

Grattis igen, syrran Chili o Matte

2010-04-23 @ 20:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0