UTSTÄLLD

Nu är jag väl verkligen stor i alla fall, har varit på min första utställning. Alla, inklusive matte, trodde att jag skulle skälla och yla när jag kom in där men där trodde de fel. Det var 381 hundar + mig som skulle ställas ut. Gissa om det var trångt, och alla sorters hundar. Stora, små, långhåriga, trubbnosiga m.m. och jag älskade allihopa. Var inte rädd får nån utan ville bli kompis med alla, tyvärr fick vi ju som vanligt inte leka men hälsa på några fick jag. Det var lång väntan men som tur var kom min Brutus också för att hålla mig sällskap.


Till sist blev det min tur att visa upp mig för domaren, och det var väl ingen konst, nåja det svåraste var nog att stå still, men jag skall lära mig det också. När jag hade visat mig från alla håll fick vi två fina rosetter. Hederspris och Bäst i ras, och det betydde att vi var tvugna att vänta kvar för att visa upp oss ännu en gång.


Återigen fick jag då gå in i ringen för att springa runt ytterligare nåt varv tillsammans med alla olika raser i min ålderklass. Där var det en chihuahua som vann, men jag gjorde bra ifrån mig där också.

Äntligen fick jag åka hem och äta mat och sooova för det är riktigt jobbigt att vara på utställning.


Matte sa innan vi åkte att vad som än hände är jag världens finaste hund och att hon älskar mig mest ,men visst blev hon stolt när vi fick ett superfint omdöme och fina rosetter.


Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

JÄTTESTORT GRATTIS Vilda och matte Carin!

Vi är såååååå stolta över er!!!!!



Nilla & Olle och mamma Kola och pappa Kalle.

2010-02-13 @ 17:01:58
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Brutus

Inte för att jag förstår det där med att det ska behövas nån gammal gubbe som säger att du är söt, för det visste redan jag. Men rosetterna var fina och jag hoppas verkligen att du får nåt extra gott till middag ikväll. Själv ska jag äta glass!



Puss från storebror Brutus

2010-02-13 @ 18:22:13
Postat av: Chili o Doris

GRATTIS syrran, kanonfina rosetter du fått - var de goda???. Matte säger att jag är jättelik dej så jag kanske också kan få rosetter så småningom. Här är det lite kaos - "morfar" har fyllt 80 år och det är folk överallt, lite jobbigt är det för min plats i soffan är jämt upptagen - men kul är det också för det är alltid någon som vill gå ut med mig. Grattis igen syrran o hälsa Brutus

Chili o Doris

2010-02-14 @ 18:35:59
Postat av: Vilda

Håller med dig Brutus, men det är mattar och hussar som tycker det är märkvärdigt att visa upp oss.

Chili; Fick inte ens smaka på rosetterna, matte tog dom från mig!!! Men det fanns många rosetter så de räcker både till dig och mig. P.S. Hälsa och Gratta "morfar"

2010-02-15 @ 10:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0