Gott Nytt År

Ja så har det blivit ett nytt år. Matte var ganska nervös för hur jag skulle tycka om alla smällare och raketer. Nyårtsaftonen tillbringade vi bakom nerdragna persienner och sen hade matte laddat med ben och godsaker. Smällde det?? Nåja det var väl inget märkvärdigt, värre var översnöade bilar som man ställt utanför på gatan. De brukar inte stå där så jag sa ifrån, studsade och skällde. Det var ju trevligt med lite extra ben men mitt i natten var jag ganska trött så benet smakade bättre på nyårsdagen. Den dag blev jag 6 månader, stora damen säger matte. Som födelsedagsmat fick jag smaka på gåsleverpastej, mums det var gott tyckte husse och jag (jag fick mattes).



I julklapp fick jag en röd leksak som man måste jobba med för att få ut godisar. Jag lärde mig ganska fort hur jag skulle göra men det låg inte bara godis däri utan även mat, nåja maten plockade jag ut och fortsatte att leta efter fler godisar.

Är ute på promenad i skogen och där blir det mer snö för var gång och vattnet i sjön har försvunnit, det går att springa där också men då får matte lite panik och ropar tillbaka mig, förstår inte varför jag inte får springa där.

                                           

Nu väntar jag bara på att min Brutus ska komma. Han kommer på tisdag och skall bo hos mig i två veckor. Vi ska ha jättekul, åtminstone jag, Brutus tycker kanske inte lika.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ojdå, vem fick du den fina röda leksaken av???

2010-01-03 @ 21:48:26
Postat av: Doris o Chili

Visst är det underbara hundar vi har. Man kan tro att det är både lite hare o rådjur i dem när de studsar fram i djupsnön. Nästa vecka kommer en bekant från Västerås och hälsar på Chili o Tellus, de är sugna på en Kromis efter att ha följt Chilis första halvår. I morgon börjar vi på ny kurs, trick o konster, ska bli jättekul. Har du något tips på gott godis, vi har provat det mesta men Chili är så svårflörtad.

2010-01-04 @ 22:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0