Jobbigt!!

Det är inte bara Brutus som har det jobbigt....
Det är inte lätt att vara Vilda när man inte vill dela med sig av nåt, för det vill inte jag. Kanske ibland när jag har lust men oftast vill jag ha allt.
Även om vi får varsitt ben är det benet Brutus äter på alltid godast.
Vad som är jobbigt är att vi har två bollar och man kan bara ha en boll i munnen åt gången. Gissa om jag får gno och vakta mina bollar.



När jag vill ha det godaste benet som Brutus just tagit kan det bli dragkamp. Brutus släpper inte så han brukar få åka med genom halva huset. Ibland släpper han inte i alla fall...

                                          
               Jag vill ha                                                Här åker vi


                                          
                  Kamp om benet                                      Brutus vann

Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Hon är en ÄKTA Kromfohrländer, det kan vi intyga!

När vi ger hundarna tuggben så ligger det 2-3 stycken under varje Kromis!!!!

Vi får alltid ge några extra så att även icke-kromisarna får varsitt ben!!!!!

Kex brukar gömma några under dynan i korgen medan hon snor ett nytt!!!



Ha det bra i vinterrusket!!

Nilla & Olle & Gänget

2010-01-18 @ 23:26:21
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Emma

Åh min fina Brutteskrutt. Snart får jag pussa på honom igen!



Kexet är ju för rolig, gömmer ben under dynan :-) Får nog kanske vänta med en Kromis tills Bru går ur tiden, han skulle ju aldrig få nåt så ogirig som han är...

2010-01-20 @ 00:19:48
Postat av: Emma igen

Är det förresten en penna jag skådar på nedersta bilden (bredvid Bru på fårskinnet). Kan det månne vara allas vår pennmarodör Vilda vilding som har varit framme...?

2010-01-20 @ 00:21:22
Postat av: Carin o Vilda

Det där med pennan stämmer, upptäcktes på fotot. Begriper inte hur hon gör men ligger det en penna nånstans (mitt på köksbordet kanske) nosar hon upp den och demolerar den,så snart är det dags för nya penninköp.

2010-01-20 @ 08:05:42
Postat av: Doris o Chili

Lika som här, bara det att det är ingen av kromisarna som släpper ifrån sig något. För husfridens skull städar vi bort tuggbenen när besök nalkas. är Vilda bolltokig??Chili är heltokig när man plockar fram helst lite större bollar. Jag vet inte hur många hon hittills har pungterat

2010-01-20 @ 22:16:44
Postat av: Carin

Vilda tycker om bollar och helst då om nån annan vill ha den, men hon är inte bolltokig. Skulle nog säga att pinnar är det roligaste. Hittar hon inga på marken så står hon och sliter i grenarna på nån buske, tror att intresset för pennor kommer nog därifrån (pinnar inomhus)

2010-01-21 @ 14:53:53
Postat av: Olle & Nilla

Vi vet nog vem Vilda har ärvt pennintresset av!!!

Pappa Kalle hittar pennor även där det inte finns någon!

Häromdagen hittade vi en penna, eller det som var kvar av den, ute, nedanför trappan!

Dagen innan låg den mitt på köksbordet!!!



Nilla & Olle & Gänget.

2010-01-22 @ 17:46:16
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Carin o ilda

2010-01-24 @ 14:33:19
Postat av: Carin o Vilda

Då förstår vi, måste vara samma slag av pennor som helt plötsligt förflyttar sig och sen får ett nytt utseende.

2010-01-24 @ 14:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0