SJUK IGEN!!

Lite känslig måste jag väl vara för nu har jag varit sjuk igen!!!
Den här gången fick jag och matte åka till sjukhuset. Det var ju en upplevelse också. Fanns trevliga hundar i väntrummet men vi fick ett eget rum (eftersom jag haft kräkningar och diarré).
Där satt vi för oss själva och väntade och väntade. Jag la mig i mattes knä och somnade djupt, vaknar av att nån kommer in i rummet till oss. Gissa om jag skällde och morrade, det var en tjej som försökte vara trevlig mot mig men sen stack hon in en termometer i baken också. Nåja jag accepterade henne till slut och hon fick faktiskt några pussar.
Sen var vi själva ett tag och så återigen kommer det in nån till vårt rum. Den här gången var det Patrik (veterinär), skällde på honom också men inte så mycket, och vi blev nog lite kompisar till slut fastän han klämde mig på magen. Det var obehagligt men det gjorde inte ont. Han tittade i munnen också och allt såg fint ut. Matte sa att det var en bra övning inför kommande utställning.....och matte sa att jag skötte mig jättebra, var en riktigt duktig tjej.
Förmodligen hade jag fått i mig nåt olämligt igen, men den här gången gick vi hem med en hög med mediciner. Nu har jag fler mediciner än Brutus !!!!!!(Dietmat, Pepsin, penicillin samt nån äcklig pasta för att tillsätta bakterier).

Även om jag oftast har svårt att dela med mig och vill ha allt... kan jag den här gången dela med mig till Brutus. Han får ju också medicin och jag lovar att hans mediciner är mycket godare än mina och jag kan tala om att jag tar inget frivilligt, matte får tvinga mig att ta medicinen.
Matte säger att hon känner sig som sjukvårdsbiträde med medicinutdelning morgon och kväll. Fast för min del kan jag vara utan eftersom jag känner mig helt frisk nu.


Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Vi tycker förskräckligt synd om dig Vilda!

Hoppas du kryar på dig snabbt igen!!!!



Mamma, Pappa, brorsan Ture och Kex.

2010-01-21 @ 15:49:34
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Vilda

Tack, nu mår jag alldeles utmärkt. Full med bus och lek i benen, tycker vi kan sluta med medicinen men matte är envis och tänker fortsätta. Får mat varannan timme, inte mycket men det är otroligt gott.

2010-01-21 @ 16:39:01
Postat av: Doris o syrran

Stackars dej - skönt att höra att du piggat på dig. Kan tro att matte din har det tufft när det är medicintider för nog skulle jag ha gett min matte en match, så syster hon är. Man är väl terrier, listig som en räv och hal som en ål och snabb som en vessla. Fortsätt och krya på dig -och du, käka inget mer äckel päckel. KRAM

2010-01-22 @ 20:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0