Återbesök

Min Brutus, han har nog världsrekord i veterinärbesök. Hans matte Emma säger att man får nån särskild bindning med sjuka hundar och Brutus är en sån. Visserligen kanske jag inte vill besöka veterinären lika många gånger som Brutus men jag kan ju försöka i alla fall. Visserligen säger matte att vi har en alldeles speciell bindning till varandra men den kanske kan bli ännu mera...............
Så idag var jag på återbesök. Det är ganska trevligt att vara på sjukhuset, väldigt många hundar som man visserligen inte får hälsa på men om man sitter tryggt i mattes knä kan man titta på allihop.
Sen ropade de upp "Vilda" och då gick matte och jag in.
Jag har inte glömt vad de gjorde sist med mig och vi gick in i samma rum och satt oss. (jag naturligtvis i mattes knä). Efter ett tag kunde jag gå ner och nosa på golvet men så plötsligt öppnades dörren och där kom veterinär Eleonor in. Tur att mattes knä fanns kvar.
Men idag fick jag sitta där och matte och Eleonor bara pratade. Jag tryckte mig hårt mot matte men till sist kunde jag t.o.m. sluta flämta.
Eleonor ville att jag skulle tycka om henne så hon gav mig levergodis som jag inte fått på länge.............
Sen vårt sista besök har det varit både bra och mindre bra. I onsdags morse började jag må illa och mitt på dan fick jag gå ut för då var det diarrë igen, ytterligare 1 gång och så kräktes jag en gång. Frampå eftermiddagen blev jag riktigt pigg och hungrig igen, fick visserligen kokt fisk och ris men det älskar jag så det var helt ok.
Eleonor var nöjd att det gick över så pass snabbt den här gången.
Jag ska fortsätta med dietfoder och ska även få Pepsid som är mot sura uppstötningar. Fick ett recept på antibiotika som matte kan hämta ut om det skulle bli värre. Eleonor ska nämligen på semester hela augusti så hon ville gardera sig.
Mina prover var ok förutom nåt konstigt tyckte Eleonor och det var njurvärdet som var lite högt. Inte mycket, så vi kanske kan ta om provet i september för att se om det bara var nåt tillfälligt. Nåja inget att oroa sig för än så länge.
Till min diet har tillkommit morötter också eftersom när jag inte har diarré är jag alldeles hård i magen, men det tyckte Eleonor var nåt positivt för så gjorde dietmaten nytta.
Ska få ett återbesök i september och då får Eleonor bestämma om man ska gå ner i min mage och ta lite prover.
Jag brukar vakna mitt i natten och smacka och nu har matte fått höra att då behöver jag mat, så nu blir det mat mitt i natten också.
Mellan mina sjukattacker är jag väldigt pigg och alert, vill bara leka och busa. I morse vaknade jag 06,30 bara för att jag var alldeles utvilad efte gårdagen. Regnade jättemycket hela dagen och jag hatar att gå ut i regnet, matte får dra mig ut och kissa gör jag inte i första taget.

I morgon kommer alla som jag tycker om, Anja, Jonas och lille Alfred, Emma och Brutus och några till.
Och gissa vad?????? Brutusen ska stanna hos mig över en vecka. Vi ska ha jättekul!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Chili o Doris

Men stackars dej vad du får gå igenom. Det är väl tur att du har världens bästa Brutus som kommer o bor hos dej lite då och då. Hoppas du du snart blir helt frisk i magen så du kan äta allt utan att bli dålig - för det finns ju så mycket smaskigt, köttbullar fläskfilé o sådant. Hälsa din Brutus och ge honom en slick från Chili för jag tycker han är så söööööt

2010-08-01 @ 20:13:33
Postat av: Emma & Bru

Fast vi önskar faktiskt inte vår värsta fiende det där galet starka bandet vi har... 1: Det har en mycket otrevlig orsak, nämligen en dödssjuk hund 2: Då och då är det riktigt jobbigt att vara så sammanväxta.

2010-08-03 @ 09:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0