Examen i Rallylydnad



Ja, så var det då dags, avslutning på Rallylydnad. Matte säger att jag varit riktigt duktig på träningarna så hon var inte alls orolig utan tänkte nog att den här lilla tävlingen vinner vi lätt!!!!!!!!!!!!
-Men, efter en dag i 30-gradig värme då matte säger åt mig att ta det lugnt så att jag orkar till kvällen. Jättejobbigt att inte göra nåt förutom ett litet bad samt promenader. Fick leka lite med bollen också men bara korta stunder.



Så vad tror ni händer när vi väl är där. Först en väntan på att banan ska bli klar, det spritter i hela mig, bet matten, bet i kopplet, kampade m.m.
Sen var det då dax för oss, oj, oj, oj inte lätt att gå, sitta, ligga vända o.s.v. på kommandon. Satt mig snett, hoppade och lekte mellan skyltarna och framförallt nosade och nosade, det luktade jättegott.

Efteråt sa Sussi att vi kunde få leka, så då släpptes vi lösa alla 5 hundarna. Då blev det springa av och gissa vem som sprang snabbast, längst och mest ????????? Jo det var jag. Jag gjorde slut på alla hundarna, till sist satt dom en efter en i mitten och flämtade, jag fortsatte att springa runt, runt.

Drack massor av vatten efteråt och måste erkänna att jag var ganska slut, men det var härligt att leka.

Trots min dåliga insats kom vi 3:a (av 4 startande), men hade det blivit nån bedömning på att springa fort hade jag vunnit med stor marginal.





Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Du är då för härlig Vilda!!!!

Och du gör sannerligen skäl för ditt namn!!

Med din energi , kommer du nog att gå långt

när du har lekt färdigt!

Vi brukar också få sådana där spring- och lekryck

när vi är på promenad,

men sen är vi helt slut i flera timmar!



Kola, Kalle Ture och Kex.

2010-07-14 @ 23:22:50
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Chili o Doris

GRATTIS Vilda, vad duktig du är. Här i Hedemora har vi haft sommarlov. Vi har varit mest ute i skogen och lufsat. Matte säger att "nu måste vi ta oss i kragen så du inte glömmer allt du lärt dig" vad hon nu menar med det, Visst är det kul att springa fort, det är inte många som hänger med inte. Min Tellus, han är snabb så han får man ta tag i svansen för att komma ikapp ibland - det gillar han inte. ha det bra, matte hälsar o grattar.

2010-07-16 @ 23:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0