Veterinärbesök

Har varit på djursjukhuset och besökt veterinär Elenor. Jag har haft problem med magen igen. Diarré och kräkts från och till hela juli månad. Sjuk en dag, frisk fyra dagar, sjuk igen o.s.v.
Så i måndags när jag  blev sjuk igen tog matte och ringde till djursjukhuset och fick tid hos Elenor.
Det var inte nån speciell rolig upplevelse. Elenor klämde, kände, lyssnade och tittade i munnen på mig. Gillade det inte men fick lov att acceptera det.
Hon sa att jag kändes mycket fin, perfekt hull, bra päls, jättebra musklad och tänderna var helt ok.
Sen kom två tjejer in för att ta blodprov på mig. De frågade matte om de fick raka mig på benet. Jo visst sa hon men vi ska på utställning om en månad.............. De tog fram rakapparaten men den tyckte jag inte om...,,
Ibland är det tur att man inte är så välpälsad på alla ställen t.ex. på insidan av benen för det gick ju jättebra att hitta en åder där som de kunde sticka i utan nån rakning.  TRE rör med blod tog de!!!!! Jätteläskigt och matte lät dem hållas!!!
De frågade om jag kanske skulle bita dem och matte kunde ju inte garantera det, nåja jag slapp munkorg och jag hade ingen tanke på att bita nån. Jag var JÄTTEDUKTIG sa matte och alla de andra.
När jag sen satt och pustade ut i mattes knä kom de tillbaka och sa att ett prov måste de ta om !!!!!!!! Då tog de mig till ett annat rum (matte satt kvar och pratade med Elenor) och tog ett rör med blod till. De sa att jag även där varit jätteduktig.
Nu går jag på strikt diet = dietfoder 4 ggr/dag ibland toppat med lite fisk, kyckling, ris eller potatis. Nåja maten är jättegod men det är så lite varje gång.
Om en vecka ska vi tillbaka för att få svar på proverna och uppföljning av veckan.
Vi får se vad det blir om de måste gå vidare för att undersöka magen mer eller om det förhoppningsvis räcker med dietfoder under en period.
Nåja jag är i alla fall pigg och glad, förutom när jag kom hem från sjukhuset då var jag jättetrött av allt som hänt.

Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Stackars lilla Vilda!

Det var jättetråkigt!



Vi ringer i morgon och hör hur du mår!

Nilla & Olle



Mamma & Pappa & Gänget hälsar.

2010-07-23 @ 22:53:38
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Chili o Doris

Stackaars dej. Jag förstår att du inte gillade rakapparaten. Den är jätteläskig. Hoppas du blir bra snart så du får äta stora portioner. Kram Doris o Chili

2010-07-23 @ 23:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0