Smittsamt i Avesta??

Har varit på utställning igen. Den här gången var vi i Avesta, Brutus och jag. Det var roligt eftersom det fanns 10 kromisar där (8 som ställdes ut). Både syrran Chili, brorsorna Tellus o Ture, mamma Kola, pappa Kalle samt Kex, Brasse, Hedda o Laban var där. Och så Brutus förstås.
Jag skötte mig som vanligt helt perfekt, domaren tyckte jag var riktigt bra förutom att jag "vevade" med frambenen. Hon gick inte så himla snyggt hon heller, vevade både här och där!!!!
Fick i alla fall 1:a och det är jag nöjd med.

 Brasse, han är väldigt snygg

Brutus har jag alltid med mig som min maskot, men det är lite jobbigt att passa honom. Finns så många som vill hälsa på honom och det gillar jag inte. Nåt annat som är jättejobbigt är att Brutus hela tiden blir kär..... Nu var det i Kex, Chili och Laban!!! Han håller sig inte till en utan bara han ser nåt snyggt antingen det är en tjej eller kille så blir han jättekär, skulle det också vara en Nakenhund så är han helt såld. Förstår ni att det är jobbigt att hålla reda på honom???

Kex o Kola

Chili

Det hände nåt konstigt i Avesta. Jag fick en "Flappy" och en "Höna" där. Brutus fick en apa. Flappyn fick jag leka med på gräset men när vi sen kom tillbaka till Uppsala var det inte med nån Flappy... Stackars Flappy, blev kvar i Avesta där det finns mycket mygg och det regnade väldigt där. Hoppas nån annan hund adopterade honom.. Funderade på att efterlysa honom hos polisen men...............
På kvällen tappade Brutus apa ett ben... Sen tappade han ytterligare ett ben + en arm.
Nästa dag tappade min höna ett ben....
och Flappy är alltså helt försvunnen... Vet inte om jag vågar åka tillbaka till Avesta nån mer gång.

                              

Matte var på Sea och skaffade mig en ny Flappy och den släpper jag inte, fick lov att ta med den när vi gick ut på promenad, har försökt att gräva ner den men inte lyckats ännu.



Igår var jag på Rallylydnadskursen igen och matte säger att jag är riktigt duktig, kanske inte sitter o ligger "rakt" men det är väl inte så noga. Nu ska vi öva på "stå" till nästa gång och det är jag ju ganska bra på efter mina besök på utställningar.

Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Vi tycker att du skötte dig jättebra på utställningen Vilda!

Vi är såå stolta över dig och dina syskon!

Tråkigt med leksakerna,men i fortsättningen kommer du nog att vakta dem bättre!

Vi förstår att du är svartis på på lilla CHARMTROLLET Brutus!

Men det är nog dig han älskar mest i slutänden i allafall

Lycka till på rallylydnaden!



2010-06-18 @ 18:33:35
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Chili o Doris

Jag förstår att du har fullt sjå att hålla Brutus från alla tjejer, han är verkligen en riktig charmknutte. Måste faktiskt säga att jag blev lite pillrig själv, för söt det är han. Vad tråkigt med din nya Flappy ock resten av leksakerna verkar inte vara så där jättehållbara eftersom de tappar armar o ben. Å andra sidan så är det ju då man känner att man har vunnit....Lycka till på rallyt.

2010-06-19 @ 10:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0