Konstig matte

Ja, så har det varit dax igen, den här gången var vi i Österbybruk, Brutus och jag. Kalle o Kex var också med.
Den här gången vet jag inte vad som tog åt matte, hon for som en furie på banan, har väl fått upp flåset och verkar tro att det är nån tävling om vem som springer fortast!!
Nåja det var bara att hänga med. Sen kom domarn och sa att jag var instabil i fram??? och ngt fladdrande öron?? Går det att vara stabil och med öronen klistrade när matte far omkring och jag knappt hänger med?



Annars var väl domaren nöjd med mig, men vidare gick jag inte och det var lika bra det tyckte jag.
Istället fick jag ju träffa pappa Kalle, mamma Kola, brorsan Ture och Kex. Fast det där med moders- och faderskänslor fanns inte kvar förstås. Tur att jag har min Brutus och honom fick jag försvara en del.


Jag och Ture

Men det är jobbigt ska ni tro att vara på utställning, så när jag kom hem var både Brutus och jag helt slut och somnade.
                                      

När vi sen kom hem till Slagsta igen fick matte för sig att jag ska bli "stabil fram", så vad gör hon då! Jo ut i skogen och klättrar uppför berg och på stigar jag inte gått på förr. Jag tycker det är lite läskigt att ge mig ut i okända marker, man vilka ben och bröst vi kommer att få matte och jag!!!


Har varit på utflykt också. Vi åkte båt till Birka tillsammans med massor med "gamlingar" samt jättemånga skolbarn. Matte säger att det är bra "social träning" för mig att göra såna här saker. Nåja det var riktigt roligt och jag hade egen matsäck med mig, det var jättegott att äta ute.



Ikväll ska jag börja på ny kurs "Rallylydnad". Vi får väl se vad det är för nåt, skall berätta sen.


Kommentarer
Postat av: Chili o Doris

Vilka äventyr du har varit ute på. Ja tänk vad mattar kan hitta på, de är allt bra tokiga. Snacka om att jag var trött i söndags - helt utslagen när vi kom hem Vi var kvar o tittade på SnyggBrasse, jösses vad tjusigt han står o visar upp sig. Hälsa din Brutus från oss

2010-06-17 @ 22:06:02
Postat av: Chili o Doris

Föresten - lycka till på Rallyt

2010-06-17 @ 22:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0