Träning, träning........

Jag tycker att jag är väldigt söt, kan väldigt mycket och borde alltså duga som jag är...
Men min matte hon springer och tränar mig på allt möjligt.
 Varje måndag går vi på vardagslydnad på "Hundläroverket", ja jag har redan kommit in på läroverket. Där lär vi oss sitt, ligg, stå, stanna, koppelgående, hundmöten, hälsa fint m.m. Jag är faktiskt väldigt duktig, gör det mesta väldigt bra det enda vi fått att öva vidare på är att leka som belöning (alltså när matte vill). Jag tycker att godis är en mycket bättre belöning än att ha dragkamp. Annars säger min fröken Iréne att jag är superduktig på allt annat...
Idag (lördag) var vi iväg på en annan träning, ring- eller utställningsträning. Den träningen var i samma hus som min måndagsträning men en trappa upp.
Där fick vi gå i ring, alla tillsammans, sen en och en, tillsammans igen o.s.v. På slutet tycker jag det är ganska tråkigt så då när matte och jag sprang i ringen tänkte jag på vad Iréne sagt, l e k, så jag satte igång att leka med matte, men den här gången fick jag inte leka. Hur ska jag veta det???
Jag tycker att jag ska leka när jag känner för det och inte när matte känner för det.

Sen har vi också haft besök av en mycket snäll och trevlig tant som heter Anki, jag tyckte mycket om henne. Hon tittade på mig, och gav matte lite tips. En följd av det är att matte rycker bort lite av mitt långa hår på öronen nästan dagligen. Nåja efter nästa helg kan jag väl få bli en vanlig hund igen hoppas jag.

P.S. min Brutus har åkt hem till Uppsala.

Kommentarer
Postat av: Chili o Doris

Vad duktig du är. Gå i koppel säger matte att jag inte alls kan men jag tycker det går jättebra. Jag kan väl inte rå för att matte inte hänger med. Srackars dig när din matte rycker hår i öronen. Min matte hon sätter plattor i öronen på mig för hon säger att jag har cyckelstyreöron - det struntar väl jag i, huvudsaken är väl att jag hör med dem. Lycka till på utställningen, jag o matte håller alla tassar o tummar för dig.

2010-03-28 @ 10:02:43
Postat av: Carin o Vild

Du får se till att din matte får lite mer kondis så hon hänger med dig. Matte säger att jag också har ett cykelstyreöra "ibland". Anki som var här sa att man kan massera ner örat så jag får massage när hon inte rycker hår.

2010-03-28 @ 10:54:44
Postat av: Chili o Doris

Jahapp - nu har matte börjat massera mina öron också - typiskt, jag gillar inte det....matte säger att "det får jag tåla", ja ja den som vill vara fin osv. Du måste skriva hur det går för dig på utställningen, vi är jättespända. I dag anmäldes jag till Västerås i april, matte är jättenervös för hon har inte ställt hund på hur många år som helst. Hmmm - det kan nog bli spännande.

2010-03-29 @ 22:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0