Hågelby



Ja, så var det dags igen....utställning.......Den här gången var vi på hemmaplan, Hågelby som ligger 10 min. bilväg hemifrån och det var ju ganska skönt.
Som vanligt massor med hundar från jättestora Varghundar till minsta Chihuahua. Den här gången hade vi bestämt oss matte och jag att det inte var nåt märkvärdigt och den där domaren kunde väl få känna på mig.
Som vanligt var jag ensam i min ras men det fanns två kromisar till som hejade på mig nämligen Brasse och Hedda. Dom tittade bara, slapp visa upp sig.




Väntan blev lång.


Så var det då min tur, fram till domaren och upp på bordet. Matte hon matade med godis så jag tänkte inte på att domaren klämde och kände överallt.

Sen sprang vi runt ett varv och både matte och jag skötte oss ypperligt. Det tyckte domaren också så jag fick ett HP (lila rosett) och ett BIR (rosa rosett).


Min Brutus var med också men han behövde inte visa upp sig, han var snygg ändå sa han.


Det är jättejobbigt att vara på utställning så när vi kom hem Brutus och jag var vi jättetrötta och somnade genast.


Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

JÄTTEGRATTIS!

Oj,vad fin hon är!

Vi är JÄTTESTOLTA!



Nilla & Olle

2010-05-15 @ 09:26:46
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Chili

Jösses vad fin du är och vad proffsigt du o din matte rör er. Matte säger att nu har jag mycket att lära - vaddå lära??? dwt är väl bara för matte o springa fortare....GRATTIS GRATTIS jättemycket syrran - du är snyggast

Chili o Doris

2010-05-16 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0