Valborg



Har ju varit helg nu och det har hänt lite extra. Häromkvällen gick Brutus o jag + våra mattar iväg och tittade på när dom satte eld på en stor hög med pinnar. Emma sa att jag skulle skälla och yla........det gjorde jag inte alls, det där var väl inte så märkvärdigt så jag uppförde mig som oftast, helt perfekt.

Brutus har ju varit här och vi har gjort en hel del.


Nästa dag åkte vi till skogen och gissa vad............vi (Brutus o jag) hittade en äng med godisbitar i !!! Vi letade länge och fann en hel del.


Sen fanns det jättelånga pinnar som vi kunde dela på Brutus o jag.


Nästa dag var jag ute och spårade. Är ganska duktig på det, tror att jag ska bli en spårhund när jag blir stor.
Hittade faktiskt ett ben i slutet av spåret..

                             

Min Brutus har ju varit här några dagar och det är jätteroligt men fortfarande ganska jobbigt. Han försöker leka med mina saker och jag har fullt sjå att hålla reda på allt. Det här med bollar t.ex. Det är inte så lätt att vakta två stycken, men jag brukar lyckas ganska bra.



Eftersom jag snart ska bli "faster" måste jag öva mig på att umgås med små barn. Vi övar för fullt på grannens barnbarn. Hon var ganska rolig och inte fullt så otäck som jag har tyckt från början.


Kommentarer
Postat av: Chili o Doris

Vad otroligt söt hon är er Vilda och vad duktig hon är. I dag har vi varit på vårt första kurstillfälle på vardagslydnad. Chili löper dag 3, hon var ju inte helt fokuserad direkt och jag skyller naturligtvis på löpet. Vi får väl se nästa gång - om hon kan fokusera bättre. Det är väl inte världens bästa tajming att börja på lydnad samtidigt med ett löp menmen. Tyvärr så kommer inte vi till Österbybruk, det krockar med lydnadskursen då vi har en heldag i skogen för att spåra. Känns dom det är viktigt att vara med på och utställningar blir det ju fler av. Ha det så bra.Doris o Chili

2010-05-03 @ 22:17:27
Postat av: Carin o Vilda

Dom tajmar in löpet båda två. Vilda började löpa på sin 9-månadersdag vilket betydde att hon löpte dag 3 på utställningen i Älvsjö.

Det blir nog fler tillfällen men det skulle vara roligt om de kunde träffas nån gång.

Vad roligt det lät med heldag för att spåra.

Lycka till på kursen

2010-05-03 @ 23:28:58
Postat av: Emma & Brutus

Dela och dela... Om jag minns rätt så är det Brutus som hittar pinnarna och Vilda som övertar dem med våld...

2010-05-04 @ 14:17:09
Postat av: Carin & Vilda

Nu ska vi inte va såna!!!!!

Dom var alldeles för stora för att Brutus skulle klara av dom själv

2010-05-04 @ 18:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0