Barnvakt

Jaha, då har man fått börja jobba för brödfödan. Har varit barnvakt......
Först så skulle Anja o Jonas flytta, då fick matte och jag se efter lilla Alfred. Vi promenerade i Rålambshovsparken och det var riktigt roligt, m a s s o r av hundar där. Däremot är det inte så lätt att promenera med barnvagn tycker jag, vet oftast inte på vilken sida jag ska gå och går jag framför blir man ju överkörd. Nåja sen fick vi vara inomhus och se efter honom också. Han är faktiskt en riktigt rolig kille och han har jätteroliga leksaker som piper.



Igår åkte matte och jag till Uppsala för att träffa Emma och Brutus. Jag blev väldigt förvånad när det var en liten Spex-valp som mötte oss och ingen Brutus.



Matte säger att han är jättesöt, Brutus tycker nog också det men den där lilla Spex bryr sig inte så mycket om vad Brutus säger, så han bad mig att se till att lillen ska förstå att man faktiskt ska respektera äldre...
Han försökte med mig men jag fick ta på mig rollen som uppfostrare, och det gick ganska bra om jag får säga det själv. Han trodde att han kunde ta benen men jag tog tillbaka varenda ett och la i Emmas säng och dit hoppade han inte upp. Han blev lite rädd för mig korta stunder men han var strax på mig igen. Brutus och Spex ska komma och bo hos mig en natt om en vecka och då kommer det att bli jobbigt... Mina saker är mina och är man ensambarn så har man svårt att dela med sig. Brutus har ju lärt sig det men den här lilla saken tror jag kommer att ha svårare att förstå det.
Matte försökte fota oss alla tre tillsammans men Brutus och jag vet ju att man ska vara stilla när nån säger "sitt". Spex rörde sig hela tiden så han blev bara en suddig ulltuss på alla bilderna.


Vad säger du tant Vilda?



Spex och Brutus

  
Uppfostran 

Jag längtar till Spex blir lite större för då kommer vi nog att ha riktigt kul tillsammans, matte säger nämligen att vi är väldigt lika på många sätt, vad hon nu menar med det.


Kommentarer
Postat av: Doris o Chili

Vad roligt, vi har också fått en Spex som heter Timmy. Matte säger att han är jättesöt och jag ska få träffa honom på fredag tror jag. Hanvar jättebusig sa matte så vi får se om han behöver fostras. Jag håller nog med dig Vilda - nu är de ju så små så man har nog ingen större glädje av dem men det blir nog bättre när de växer till sig.

2010-11-10 @ 19:56:54
Postat av: Emma

Spex hälsar att uppfostran inte alls behövs, han är redan alldeles lagom uppfostrad säger han. Idag har han: hälsat på på jobbet och pussat på alla kollegor och kolleghundar, överfallit 2 okända människor i hissen med pussar (de såg inte så glada ut??) samt pratat lite till med hästarna i stallet och pussat dem hysteriskt på mulen (inte heller så populärt).

2010-11-10 @ 21:06:46
Postat av: Olle & Nilla

Ja du Vilda! Du säger att det är jobbigt med EN valp!!!

Tänk då på mig som snart har NIO stycken sådana där små vildar som kommer att jaga mig hela dagarna!

Ännu så länge är de väldigt lugna i barnkammaren,

men jag anar vad som komma ska!!!!

Jag har ju Nisse också, och han är jättekul att leka med. Hoppas han är på mitt lag sedan!



Hälsningar från brorsan Ture

2010-11-13 @ 23:04:01
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Olle & Nilla

Måste bara säga att valparna är för söta!

Både den tvåbenta och den fyrbenta!!!!



Nilla & Olle & Gänget

2010-11-14 @ 18:05:38
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Olle & Nilla

Grattis till HP och 1:a och 2:a placeringarna!



Nilla & Olle & Gänget!

2010-12-20 @ 09:22:15
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0