I svampskogen

Idag har vi varit i svampskogen. Matte, husse, Anja, Jonas o Alfred.
Matte säger att både min mamma o pappa är champinjoner. Hittade inga såna, tyckte nog att de här röda var minst lika vackra.


Alfred behövde inte gå själv alls, blev buren på sin mammas mage.


Själv hade jag det väldigt jobbigt med att hålla reda på hela min flock. De gick ju åt fyra olika håll och jag fick springa emellan.


Vi tog lunchpaus också, både Alfred, Jonas och jag.
       

Vi hittade lite andra svampar också; gula kantareller, trattkantareller och svart trumpetsvamp, fast jag tyckte nog att mina röda var vackrast. Det var en härlig dag i skogen men oj vad man blir trött.


Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Det ser jättemysigt ut i eran skog!

Vi måste lära oss att söka svamp för annars lär inte matte & husse hitta några!



Kramar från

Mamma, pappa, Ture, Kex & Nisse.

2010-09-27 @ 07:09:51
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0