TREVLIG HELG??????

Till helgen skulle Brutus och Spex komma!!! Jätteroligt då skulle vi leka...
Men vad sätter matte igång med då?? Jo på onsdagen blev det tandborstning!!!
På torsdagen blev det kloklippning och BAD!!! Ja du Chili, vet inte vad som tagit åt mattarna men jag åkte också in i duschen. Kom ut därifrån som en dränkt katt men torkade ganska snabbt och luktade jättegott sa matte. Kan diskuteras tycker jag, luktade betydligt bättre innan. Och allt detta för att matte och Emma trodde att Brutus inte skulle tycka om min gamla lukt. Fel, fel, fel han tyckte att jag luktade mycket godare innan sa han, tyckte nog resten av killgänget härute också. Nåja det blev en väldigt mjuk fluffpäls. När vi gick ut på promenad rullade jag mig lite grann i nåt så nu luktar jag lite bättre.

                                                             

       På lördan skulle jag egentligen på rallylydnad men fick följa med Spex på utställningsträning i stället. Roligare kunde man ha. Återigen skulle en "domarfarbror" klämma och känna på mig, men det fick han inte.....

På söndan fick Brutus gå ut och spåra. Jag fick på nåder följa med på långt avstånd. Brutus han hittade en skånk men det fanns ingen till mig.

                              


Sen skulle Spex på valplek. Brutus och jag fick följa med i bilen men inte fick vi leka utan vi fick sitta kvar i bilen när Spex hade som roligast.

                              

                                


När vi kom hem från valpleken hade i alla fall Anja, Jonas och min egen Alfred kommit. Då vet jag att man inte får skälla som Brutus och Spex gjorde för då börjar Alfred gråta. Annars är han väldigt glad och jag gillar honom jättemycket.
                                      
                                     
                                 Här tittar Alfred på hur hans pappa såg ut när han var liten.


Ganska trevlig men mycket jobbig helg. Fick inte ens ha mina leksaker framme för då ville Spex låna dom och jag tycker att han kunde ta med sig egna och inte slita på mina. Så då blir jag ganska irriterad och vill förstås ha ALLA själv.


Kommentarer
Postat av: Olle & Nilla

Hej syrran! Det var hemskt vad konstiga din och Chilis mattar blivit som ska stoppa er i illaluktande vatten! Min tjej Kex har inte badat och hon har luktat jättegod i tre veckor.

Så nu hoppas jag att hon har små-kromisar i magen!

Men det hade hon nog inte haft om hon hade badat!

Oj, vad söt lille Alfred är!



Hälsningar från Ture

2011-02-08 @ 08:36:22
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Chili o Doris

Ja - fattar inte vad det tar åt människomattarna. Vilken söt Alfred du har. Jag tycker människobarn är söta men lite läskiga. Vet inte vad man ska ha dem till egentligen. Vad spännande o se om vi kommer att bli fastrar i mars, eller hur. Ha det gott

2011-02-09 @ 21:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0