God fortsättning 2011



Ja, så blev det ett nytt år igen. Tillbringade nyårsafton med Brutus och Spex. När klockan slog in det nya året sov vi alla tre djupt.


                                       
Har varit riktigt skoj att ha Brutus o Spex här. Spex har ju vuxit och det går alldeles utmärkt att leka med honom. Vad som är konstigt är att saker inte ser ut som de gjort förut när vi har lekt med dem inne.



Tur att vi kan gå ut och leka också, fast det är en hel massa snö. Nåja vi som är av rasen Kromfohrländer klarar snön ganska galant, men är man en Brutus-ras blir det genast lite svårare.
Det såg ut som riktiga snölyktor på alla hans ben.



Kommentarer
Postat av: Doris o Chili

God fortsättning på er också. Vad stor Spex har blivit. Är han busig? Haha, såg att bocken hade fått sig en omgång, heja heja på han bara. Jag mördade bocken förra julen. Matte undrar om Vilda löpt någon mer gång för det har inte jag o hon börjar bli fundersam, går o tittar mig i baken stup i ett. Bara för att grabbarna gillar mig som tokar har hon gått o trott att jag nog ska löpa den senaste månaden. Alldeles som om man inte kan vara poppis hos grabbarna ändå...hallo.

2011-01-09 @ 20:03:37
Postat av: Emma, Bru & Spex

Som svar till Doris så hälsar Spex att han inte är det minsta busig. Helt färdiguppfostrad faktiskt. Muntrar upp okända människor genom att springa ifatt dem bakifrån och sno deras vantar (som sitter på grannens hand), handväskor (hon såg väldigt förvånad ut när det plötsligt hängde en kromis i väskan) och kampa med deras jackärmar. Matte har ju uppmuntrat honom att vara social, så han gör bara som han blir tillsagd säger han...

2011-01-09 @ 21:32:55
Postat av: Carin

Vilda är på gång att löpa nu. Verkar ta lite tid för fröken att sätta igång ordentligt. Har för mig att Chili löpte en månad efter Vilda förra gången så ni kanske har en månad på er tills det är dax.

2011-01-09 @ 23:07:48
Postat av: Olle & Nilla

Vilken söt trio!

Här har vi BARA 8 kromisar och en collie och en bordercollie!!!

På onsdag åker Baloo (Ådi)till Eskilstuna!

Efter den 15/1 åker Babben till Paris!

Sen är det lugna gatan här!

Ni får ha en god fortsättning allihop!



Nilla & Olle & Gänget

2011-01-10 @ 10:12:09
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Doris o Chili

Verkar som Spex är en kul kille precis som hans brorsa Timmy. Han är också social som bara den så jag måste faktiskt säga ifrån ibland, när han blir för social med min matte för hon är faktiskt min. Det där med handväskan har jag aldrig provat - låter himla kul.

2011-01-10 @ 18:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0