En händelserik vecka

Ibland händer ingenting och vissa gånger händer väldigt mycket. Den här veckan var det väldigt mycket, mest bra saker men lite dåligt också.

Måndag; Barnvakt åt Alfred. Det är alltid roligt men jag blir ganska trött, man kan ju inte koppla av när man är barnvakt.

Tisdag: Rallylydnadsträning. Matte sa att jag inte var så väldigt motiverad så vi skulle hem om träna tills nästa tisdag. Nåja träningen avslutades med att vi fick leka och då gick det undan må ni tro. Gissa vem som sprang först????

Onsdag; Veterinärbesök, skulle bara få en vaccinationsspruta. Det är inte så bara tycker jag, Jättesnäll veterinär men ändå.... Jag får faktiskt panik när nån ska göra nåt med mig. Trycker mig mot matte men har ändå full koll på var veterinären befinner sig. Hinner sno runt så hon inte kommer åt mig. Till sist fick hon smyga sig på mig bakifrån.... Får väl erkänna att själva sprutan inte känns.

Torsdag; Då åkte vi bil i många timmar till Söderhamn, för där var Emma och mina "kusiner" Brutus, Spex o Reico. Vi blev väldigt glada när vi fick träffas och Spex och jag lekte jaga varandra och ta varandras pinner. Sen åkte vi för att hälsa på Reico. Jag tror att han vuxit för jag kommer inte ihåg att han var så stor. Matte bar mig så jag fick titta in i boxen till honom och när jag tittade bort, gissa vad.......Han tänkte bita mig. Emma sa att han inte gjorde det men det kändes som det när han skulle nosa på mig med sin jättestora nos.
 







Fredag; Då var Alfred här med sin mamma o pappa, och gissa vad!!!!!!!!!! Nu börjar han gå själv så nu är jag inte säker när han är här för han kommer säkert att springa snart också. Jag tycker om när vi äter och Alfred är här, men han har faktiskt blivit lite snålare med att ge mig mat. Fick ett par potatisbitar med det kunde han ha själv, det fanns annat som luktade mycket godare.

Lördag; gör jag ingentin eller nästan ingenting. Behöver vila upp mig efter veckan men matte ställer ut saker på gräsmattan och så ska hon träna rallylydnad med mig. Hemma på gräsmattan är jag riktigt duktig.
Måste också träna lite agiilty tills vi ska till Dalarna nästa helg.


Kommentarer
Postat av: Doris o Chili

Vad mycket det händer och vilken stor häst. Är du inte rädd??? Jag har nog aldrig varit så nära en häst någon gång men nog är de bra stora. Vad kul det ska bli nästa helg. Undrar om vi är kompisar eller!!!??? Vi får väl se säger matte. Hon kallar mig piraya ibland - fattar inte vad hon menar med det. Vi ses snart.

2011-07-09 @ 21:44:39
URL: http://kromfohrlandernchili.blogg.se/
Postat av: Emma

Nämen fy vilken hemsk bild på Reico, mig o Bru :) Jag vet inte vem som ser hemskast ut :) Reico bits väl aldrig heller, världens snällaste. Däremot vet jag en viss kromistjej som är lite rätthågsen...

2011-07-10 @ 18:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0