En helt vanlig onsdag

Den här dan började med att matte o jag gick iväg till "Torpet" för att fika och träffa andra mattar och hundar. Vi promenerar genom skogen utmed sjön. På vägen dit träffar vi andra hundar som också skall till torpet. Den första jag träffade var Larry och vi tog ett dopp tillsammans innan vi gick vidare. Jag galopperade ut efter en pinne och missade att det blev djupt vatten. Hela jag sjönk ner och kom upp och hade fått en ordentligt kallsup eftersom hela huvudet var under vattnet. Nåja, det svalkade i alla fall.
Väl framme på torpet var det jättemånga hundar från minsta Pia, Hugo o Morgan till största Mira.



Hugo är liten och Mira är stor men det vet inte Hugo om. Han tycker Mira är en jättesnygg tjej. Det värsta är att Mira har så mycket päls att hon känner inte om nåt kommer på henne.

Sen gick vi hem och då hade jag sällskap med stora Mira.

Efter det var jag faktiskt ganska trött, det var ju varmt ute. I morse kom Alfred och hans mamma o pappa tillbaka från Gotland. Vi har saknat dom jättemycket så då kom dom hit nästan på en gång. Har ju berättat förut att det är väldigt jobbigt att vara barnvakt, även om Alfreds mamma o pappa var med den här gången. Tur att Alfred kom hit så han kunde få bada, (tror inte att det finns så mycket vatten på Gotland).


Jag blev jätteglad när matte spolade vatten i den där jättestora skålen, gick dit och drack direkt, men sen skulle Alfred vara där hela tiden.

                           

När Alfred åkt hem var det dags för matte o mig att åka till hundklubben. Vi tränar agility på onsdagarna. Jag var ganska duktig sa matte, men det var väldigt varmt så vi kunde inte jobba så väldigt mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0