Virrig matte o fjollig Vilda

Har haft avslutning på min rallylydnad. Vi skulle tävla mot varandra sista dagen och matte o jag skulle gå ut som ekipage 4 (av 5). Matte gick banan minst 3 gånger och så småningom blev det då min tur. Tycker själv att jag var ganska duktig. När alla var klara skulle vi få reda på resultatet. Två ekipage blev diskade, det var lilla pudeln som lämnade banan och jagade fåglar i stället, sen var det matte o jag!!!!!
Gissa vad...........matte hade missat 2 skyltar!!!! Annars hade vi vunnit!! hade högst poäng av alla. De avdrag vi fick var fys, fys, fys o fys. Matte frågade vad det betydde och det betydde lite överdriven fysisk kontakt. Jag tycker ju det är så kul när vi gör roliga saker så jag hoppar på matte med jämna mellanrum och det fick vi avdrag för.
Som kommentar stod det "Matte virrig, men det ser väldigt trrevligt ut

Sen var det ju åter igen dags för utställning. Den här gången var vi på hemmaplan i Hågelbyparken som ligger 10 min. resväg hemifrån oss.
Det var en manlig domare som säkert var snäll men jag tyckte inte att han skulle ta på mig. Jag nosade på honom men det fick räcka med det. Vi sprang runt som vi brukar och sen ställde matte upp mig (jag är jätteduktig på att stå fint nu säger matte). När domaren nästan hade skrivit klart kom han åter fram och försökte få kontakt med mig, men jag hade bestämt mig, han behöver inte röra mig.
Han sa till matte att jag var otroligt fin på alla vis men domaren måste få röra mig sa han............

Omdömet lyder så här. Bra storlek. Utmärkt huvud. Väl utfyllt nosparti. Vacker överlinje. Utmärkt front. Utmärkt kropp o bra benstomme. Välvinklad. Bra päls. Utmärkta rörelser. "Något fjollig"

Nu återstår det 3 agilitygånger och sen lär det väl blil tävling där också. Vi får väl se, men jag tycker att agilty är det roligaste i alla fall.
 


Kommentarer
Postat av: Spex Brunberg

Ledsen att säga det, men jag tror att det kanske är nåt fel på dina öron Vilda, de hänger ju rätt ner till och med när du hoppar. Mina står rätt upp nästan jämt, så det måste väl vara rätt?

2011-06-05 @ 11:34:12
Postat av: Vilda

Kan vara så!!! Har försökt att få dom att stå upp men bara lyckats till hälften. När jag är ivrig eller glad kan jag få dom att stå rakt ut!!! Men Brutusen är nog bäst han kan få ett att stå och det andra hänger.

Sen är det så att heter man Spex så passar det inte att ha hängade öron, jag tycker dina är jättesnygga.

2011-06-05 @ 13:46:01
Postat av: Nilla & Olle

Vi tycker att det är helt i sin ordning att en virrig matte har en fjollig hund!!

Ni är så duktiga båda två!



Kramar från familjen på Gotland

2011-06-07 @ 16:29:44
URL: http://pophams.dinstudio.se
Postat av: Doris o Chili

Hejsan. Vad duktig du är. Jag går också på rallykurs men det är som du säger absolut roligare med agility. Jag gillar inte platta tunneln, gör du?? Min matte är också virrig på rallyt. Själv har jag fullt sjå med att hjälpa matte att bära kopplet och då kan det vara lite svårt att göra alla de där krumelurerna som matte säger står på skyltarna. Ha det bra o hälsa dina "brorsor"

2011-06-15 @ 23:09:40
URL: http://kromfohrlandernchili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0