Nya rosetter


Vet inte varför men nu har matte och husse dragit iväg med mig till Skogås. Där skulle jag som vanligt visa hur fin jag är och vet ni vad.....Min domare från Enköping som tjatade om "kohasigheten" var där, men han dömde i ring 1 och jag visades i ring 3. Tror inte att han skvallrat för "min" domare för hon tyckte helt annorlunda.

Omdömet lyder "Tilltalande feminin tik. Vackert huvud och uttryck. Välkroppad för åldern. Stark rygg. Något sluttande kors. Välvinklat bakställ. Bra päls. Rör sig med bra steg. Trevligt temperament.






                


Jag var först rädd och backade när domaren tänkte titta på mig, men då fick vi springa ett varv och sen gick det bättre. Matte sa att jag var superduktig... domaren fick ta på mig hur mycket som helst och t.o.m. titta på mina tänder. Fick ett BIR och ett HP men i BIG-finalen kom jag inte så långt. Om två veckor (d. 2/6) ska vi till Hågelby och visa upp mig. Sen får vi se vad som händer, tycker nog att vi ska satsa på en rallylydnad- eller agilitykarrär istället, det verkar mycket roligare.

Kommentarer
Postat av: Nilla & Olle Hansson

Du blir ju bara vackrare och duktigare för varje vecka som går!

Undrar var det ska sluta????



Kramar från Pophamsfamiljen på Gotland!

2011-05-26 @ 09:22:50
URL: http://pophams.dinstudio.se
Postat av: FgDoris o Chili

GRATTIS syrran - klart du fick rosetter, du är ju supersnygg. Ska bli kul o träffas i sommar. Undrar om vi kan hålla sams. Matte har börjat kalla mig för sitt lilla monster ibland. Jag vet egentligen inte varför, så länge de andra hundarna gör som jag säger behöver jag ju inte ta i på skarpen och då kan vi leka hur länge som helst.Hälsa resten av gänget

2011-05-29 @ 20:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0