Utställning

Nu är det förhoppningsvis slut på sjukdomar och vi mår förträffligt både, jag, Brutus o Spex. Och då är det full fart må ni tro.
Hade lite ont i magen förra veckan så jag fick stanna hemma från mina aktiviteter. Har börjat gå fortsättningskurser i Rallylydnad och Agility. Matte säger att jag har vuxit till mig sen sist, tycker i alla fall att det är roligare och är tuffare med.



I helgen åkte vi iväg till Enköping för att visa upp oss på en utställning. Jag skötte mig bra sa matte och det var en väldigt, väldigt snäll domare. En gammal farbror i kamouflage-byxor. Han visste nog inte så mycket om min ras för han frågade matte om vi jagade. Matte säger att det står i rasbeskrivningen att jag inte skall vilja jaga, förutom kaniner, katter och småfåglar förstås.
Nåja han tyckte att jag såg mycket bra ut och att jag var söt, men han anmärkte på mina bakben, påstod att jag var "kohasig" so what!!! hans ben syntes ju inte i de där gröna byxorna, var säkert inte så fina de heller. Fast han gav mig ett BIR eftersom allt annat var så fint på mig.





Brutus han påstod att han inte behövde gå i ringen utan menade att han var BIR i alla sina fyra raser.



Även Spex blev BIR med jättefin kritik.

Sen fick jag tillsammans med minst 60 hundar gå BIS-final. Skötte mig exemplariskt där också men matte sa att det var kört från början, var nämligen samma domare som sa att jag var kohasig som dömde där.

Får se vilken karriär vi satsar på, det är betydligt roligare med Agility o Rallylydnad men vi kan väl göra lite av varje.


Kommentarer
Postat av: Doris o Chili

GRATTIS. Vad fint du står där med jätterosetten. Matte säger att jag måste lära mig att stå så vi också kan gå på utställning så det håller vi på o tränar på. Jag håller med dig, Agility är mycket roligare än att bara stå så jag låtsas inte fatta vad det är hon vill. Vi får väl visa vad syskona Pophams kan åstadkomma på banan i sommar för ni kommer väl till Säter. Föresten hälsa o gratta Spex o Brutus, Klart Bru är BIR x 4

2011-05-02 @ 23:11:15
Postat av: Doris o Chili

Grattis till den stora fina rosetten Vad fint du kan stå. Jag vill inte stå, min matte traglar o tragglar men jag vill faktiskt inte stå, gillar inte det. Jag menar först ska hon ha en o sitta, sedan ligga - hon må ju faktiskt bestämma sig. Enda gången jag står säger matte är när det är blött i gräset. Kommer ni till Säter i sommar, det gör ni väl. Vi får väl visa dem vad syskona Pophams kan åstadkomma på agilitybanan eller hur. Hälsa o gratta Spex o naturligtvis Bru som egentligen skulle haft 4 rosetter.

2011-05-02 @ 23:17:01
Postat av: Olle & Nilla

Jättegrattis Vilda! Vi tycker att du är sååå duktig!

Och jättevacker!

Grattis till Spex också!

Hälsa Brutus att han är bara bäst!!!



Mamma Kola, pappa Kalle, brorsorna Ture och Bambam.

Kex och hennes 5 söta bebisar hälsar också!

2011-05-04 @ 22:08:31
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Olle & Nilla

Jättegrattis Vilda! Vi tycker att du är sååå duktig!

Och jättevacker!

Grattis till Spex också!

Hälsa Brutus att han är bara bäst!!!



Mamma Kola, pappa Kalle, brorsorna Ture och Bambam.

Kex och hennes 5 söta bebisar hälsar också!

2011-05-04 @ 22:09:25
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander
Postat av: Olle & Nilla

2011-05-04 @ 22:10:58
URL: http://www.nogg.se/kromfohrlander

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0