RLD N Popham´s Orion ........................Rallylydnad

                        


Ja, så var det väl klart för det här året i alla fall "mina rallylydnadstävlingar". Hade den 3:e i söndags och blev vi godkända där (över 70 poäng) så hade matte lovat att det inte blev nån mer tävling på ett bra tag. Nu var vi i Visättra i Huddinge och när vi kom dit, gissa vad??? Där i en bur satt det fyra ursnygga hundar (kromisar förstås), det var Brasse med fru Hedda och två av barnen (Milo o Ellen). De skulle inte tävla utan hejade bara på mig. Nu var jag inte så där jättetänd på att tävla rallylydnad så jag tog det lite lugnt. För lugnt tyckte matte (och även domaren) men i alla fall så gick vi i mål med 76 poäng vilket betyder godkänd och med mina tre godkända tävlingar har jag nu åkt upp till fortsättningsklassen!!!


                            
Diplom i Vallentuna                 Plakett i Norsborg                         Medalj i Visättra

Men jag visste vad det betydde, matte hann knappt hem förrän hon anmälde oss till en ny fortsättningskurs så vi ska vara redo till våren igen, så nu gäller det rallylydnad på måndagar och agilitykurs på onsdagar puh!!!


                     
Nästa dag (måndagen) fick jag vara barnvakt åt Alfred igen, fast det går ganska bra jag hjälper honom att plocka i klotsarna i plocklådan och sen går vi ut och leker i parken. Sen är det mat och då placerar jag mig under hans stol och slickar honom på fötterna och händerna för att se om det kan komma nån mat till mig också.
Sen ska Alfred sova och då kan vi mysa bara matte och jag.

Förresten, gissa vad jag har i rabatten??  En kaninunge!!! Jättesöt, men tyvärr så får jag inte leka med den för matte. Förstår inte varför, vi skulle kunna ha jätteroligt. Kan ju det här med kaniner, är ju uppvuxen på Gotland och där finns det fullt med småkaniner.


Kommentarer
Postat av: Brutus & Spex

Du glömde skriva att du nu heter "RLD N Pophams Orion"!

2011-09-26 @ 22:31:24
Postat av: Anonym

Du glömde skriva att du nu heter "RLD N Pophams Orion"!

2011-09-26 @ 22:32:00
Postat av: Vilda

Är lite dålig på det där med alla bokstäver, men ska be matte att hon skriver in det. Är ju viktigt eftersom jag förmodligen aldrig kommer att ha SUCH framför mitt namn, så då samlar vi på andra bokstäver istället.

2011-09-28 @ 11:02:22
Postat av: Chili o Doris

GRATTIS världens duktigaste RLD N Pophams Orion "Vilda". Vad duktiga ni är, både du och din matte och vilken massa bokstäver du har i titeln. Jag får inte börja tävla förrän i slutet på oktober och vår träning börjar ta slut nu eftersom det är så mörkt på kvällarna. Tyvärr finns det ingen inomhusträning här och jag tycker nog det är lite kallt ffa när matte får för sig att jag ska ligga -.

2011-10-10 @ 19:48:03
Postat av: Ingrid och Vilda

Hej Vilda!

Vilken fin blogg du har! Jag och min matte har läst den och beundrat de fina bilderna. Själv heter jag också Vilda och är av rasen faraohund (min matte säger att jag verkligen lever upp till mitt namn, gör du också det?). Vi tycker det är kul att titta på andra raser, därför råkade vi snubbla in på din sida och vi lär återkomma och läsa mer om dina äventyr. Nu önskar vi dig en god jul och hoppas du får många klappar!

Vilda med matte Ingrid

2011-12-07 @ 09:02:32
URL: http://www.paulssonshundar.se
Postat av: Chili

Vill bara tala om för dig att matte fick för sig o åka på träningstävling i rally. Jag bara väääägrade att ligga. Matte frågade om man fick lägga ut filtar på "liggstationerna" men det sa domaren att man inte fick. Fånigt vá.

2011-12-18 @ 20:25:58
Postat av: Chili

Hallo Vilda. Vill bara tala om att min matte fick någe flögg och anmälde oss till träningstävling i rally. Jag bara väääägrade att ligga. Matte frågade domaren om man fick lägga ut små filtar på alla "liggstationer" men det fick man inte. Löjligt vá. Ha det gott o God Jul till er alla

2011-12-18 @ 20:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0